poniedziałek, 23 października 2023

przerywnik krakowski, czyli Zakrzówek w październikowe popołudnie

 Zalew Zakrzówek, czyli sztuczny zbiornik wodny, który powstał w 1992 r. po zalaniu starego kamieniołomu wapienia. Przez lata była tu baza płetwonurków i miejsce, w którym krakowianie kąpali się latem 'na dziko'. W 2019 r. miasto postanowiło zainwestować i uporządkować teren i powstało takie oto kąpielisko, z wydzielonymi basenami o różnej głębokości, ścieżkami spacerowymi i punktami widokowymi. 

Kilka zdjęć z dzisiejszego popołudnia, na gorąco;)




















                                 
I może przynudzam, ale gdzie te kolory?! ja się pytam...

16 komentarzy:

  1. Wszystko zmienia sie na gorsze nawet pogoda, ale miejsce ladne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda! Człowiek oczekuje jesieni, a dostaje lato, męczą mnie te temperatury bliskie 20 stopni, jest za ciepło:( tesknię za prawdziwymi czterema porami roku, ale to się już chyba nie przydarzy, niestety.

      Usuń
  2. BBM: Trochę dziwnie wygląda to łączenie geometrycznych kładek „ pod sznurek” z naturalną przyrodą, ale z pewnością jest bezpieczniej niż kiedyś…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam są wydzielone baseny, od brodzika o 40 cm głębokości, do basenu 350 cm, stąd ta geometria:) Żałuję, że nie zdążyłam zrobić zdjęć przed laty, kiedy było tam "dziko", trudno. Podoba mi sie całość, czyli tereny spacerowe, z wydzielonymi alejkami i miejscami rekreacji, typu ławeczka z widokiem, czy huśtawka, ale i zachowaną, wspomnianą dzikością. Wrócę tam jeszcze, bo nie obeszłam całości, to był tzw. rekonensans:)

      Usuń
  3. O, widzę, ze nawet sesje ślubne tam powstają!
    Piękne miejsce:-)
    Jak to gdzie kolory?
    Jesienne są, niekrzykliwe!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale brakuje mi rudości, brązów, etc, miejmy nadzieję, że wiatry i deszcze ich nie zniszczą. Jeszcze poczekamy;)

      Usuń
  4. Bardzo fajne miejsce i dobrze, że są wydzielone baseny jest przez to bezpieczniej. Wydaje mi się, że nawet te geometryczne kształty nie zepsuły odbioru miejsca, a jeśli do tego wytyczono i zagospodarowano tereny spacerowe to miejsce tylko zyskuje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowoczesność i bezpieczeństwo kontra natura:) czasem trzeba sie przyzwyczaić:) Kojarzysz Park Gródek koło Jaworzna?

      Usuń
    2. Byliśmy w zeszłym roku na wiosnę, ale było strasznie mało wody i kładki były oddalone od lustra wody dość znacznie i wyglądało to w tym momencie dość dziwnie. Ale zagospodarowanie terenu jest super i inne zbiorniki wodne też:)

      Usuń
    3. Będę polowac latem na ten wyższy poziom wody, pochodziłabym:)

      Usuń
  5. Bardzo ładnie komponują sie te szaro-srebrzyste skałki i głęboko szafirowa woda. Natura zawsze mnie zachwyca a najbardziej w jej dzikiej postaci, pozbawionej zbędnej ingerencji człowieka.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek lubi naturę poprawiać, różnie mu to wychodzi:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Widziałam już wcześniej zdjęcia i powiem, że wygląda to niezwykle interesująco. Pięknie zagospodarowany teren. Brawo dla pomysłodawców.
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zdjęcia z lata widziałaś? Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie spędzania tam czasu nad wodą, w tłumie i bez żadnego cienia, no ale ja jestem dziwaczka 😁 oczywiście, mam na mysli baseny, nie park.

      Usuń

Ostatnio pisuję dość nieregularnie, ale to nie znaczy, że nie zaglądam do Was:)